Ecoaudit.com.ua - Сайт экологических исследований и аудита - Новости

https://ecoaudit.com.ua/index.php?go=News&in=view&id=82
Распечатать

Нічні польоти шкідливі для клімату набагато більше, ніж денні

Нічні польоти шкідливі для клімату набагато більше, ніж денні

версия на русском

   За впливом на клімат планети нічні польоти авіалайнерів набагато гірші, ніж денні. Результати цього дослідження з'явилися в Nature у статті доктора Ніколя Стубера (Nicola Stuber) і його колег із британського університету Рідінга (University of Reading).

Інверсійні сліди від літаків у небі (фото з сайту news.bbc.co.uk)   Мова йде про інверсійні сліди і їхній вплив на глобальне потепління. Вчені з'ясували, що негативний вплив авіації на тепловий баланс Землі можна істотно зменшити, якщо виконувати більшість польотів вдень, і тільки самі необхідні - вночі.

   Сліди за літаками відбивають як теплове випромінювання, що йде у космос від планети, так і сонячне світло зверху. Але ефект нагрівання при цьому перевищує ефект охолодження, і в сумі сліди (також, як і пір'ясті хмари), прискорюють потепління клімату. Вночі працює тільки ефект "ковдри" від такого сліду, так як сонячних променів немає. Тому вночі вплив слідів за літаками на клімат планети - сильніший.

   Дослідники повідомляють, що хоча нічні польоти складають чверть повітряного трафіку, вони дають 60-80% загального ефекту нагрівання від інверсійних слідів за повну добу. Крім того, зимові польоти вносять більший вклад у глобальне потепління, ніж польоти в інші сезони. При долі менше чверті від річного трафіку, польоти взимку дають половину нагрівального ефекту за рік роботи світової авіації.

   І хоча серед інших факторів людського впливу (викиди заводів, наприклад) інверсійні сліди вносять невеликий вклад у глобальне потепління, потрібно заздалегідь і детально вивчати їхній вплив, тому що світові об’єми авіаперевезень інтенсивно й постійно зростають.

Джерело : membrana.ru




Arbalet | 27.06.2006 15:48