Ecoaudit.com.ua - Сайт экологических исследований и аудита - Новостиhttps://ecoaudit.com.ua/index.php?go=News&in=view&id=570 |
Распечатать |
Як із Porsche пневмоавтомобіль зробили...
MIIN-AER, саме так назвали свій незвичайний автомобіль, перероблений з кабріолета Porsche Boxster 1999 року випуску, у каліфорнійській компанії GIMM. Презентація пневмоавтомобілю пройшла на виставці-конференції Alt Car Expo, що відбулася в Санта-Моніці 26-27 вересня.
Більшу частину простору в передньому багажнику й у задньому відсіку займають балони зі стиснутим до 310 атмосфер повітрям. Колеса кабріолета приводяться у рух пневмомотором. Такий «повітряний» Porsche може розганятися до 40-45 миль/годину (64-72 км/год.), а запас ходу на одній заправці балонів дорівнює 80 кілометрам. В наступних модифікаціях (заплановані щонайменше ще два варіанти) будуть поступово поліпшуватися параметри пневматичного встаткування, в тому числі, додасться рекуперація енергії при гальмуванні (повітря буде підкачуватися в балони), що збільшить показники авто до 190 км/год. (максимально) і 160 км (запас ходу при швидкості 80 км/год.).
Керівник компанії GIMM Гленн Белл (Glenn Bell) показує пневматичний Boxster мешканцям Санта-Моніки. На врізці — тестовий зразок пневмодвигуна Белла (фотографії із сайтів autobloggreen.com й airfuelauto.com)
Зараз, щоб наповнити балони MIIN-AER від стаціонарного компресора, потрібно витратити 10 хвилин часу й 25 кіловат-годин електроенергії. Останнє число виглядає не таким скромним, з урахуванням 80-кілометрового пробігу. Електромобілі — втричі економніше. Але, на жаль, — дорожче. Втім, і ціна на MIIN-AER теж поки невідома.
Гленн говорить, що при створенні своєї машини з нульовим вихлопом він вибрав стиснене повітря як альтернативу хімічним акумуляторам, оскільки повітряна система дешевше, простіше й надійніше. До того ж нові покоління тягових батарей, якщо їх почнуть випускати у великих кількостях, зажадають від світової економіки чимало цінних ресурсів.
Звернемо увагу, автомобілі на повітрі придумані дуже давно. А останнім часом такі експериментальні машини будують від Європи до Австралії. Особливо відмітився на цьому фронті французький винахідник Гі Негре (Guy Negre), оригінальні розробки якого взялися довести до конвеєра в США та в Індії.
Це непогано продумані проекти. Але навіть цим авто навряд чи світить витиснути з доріг звичайні транспортні засоби. Оптимальна ніша для повітряних машин - таксі для центрів міст, апарати для парків і виставочних центрів. Головна причина: недостатній, незважаючи на всі старання, запас ходу. Та й марні втрати енергії, які відбуваються під час стиснення повітря в компресорі на «заправній станції», нікуди не дінеш.
Arbalet | 01.10.2008 10:36