Електричний автомобіль Z.E. Concept — це не перший досвід Renault у сфері екологічно чистого автомобілебудування. У прототипі використані технологічні рішення з іншого "зеленого" автопроекту — фургону Kangoo be bop.
Повертаючись до ноу-хау Z.E. Concept, неможливо пройти повз її дивну подібність зі... звичайним термосом. Адже кузовні панелі в Z.E. Concept — двошарові, а повітряний прошарок між двома листами металу захищає салон автомобілю від занадто швидкого нагрівання в жару й від остигання взимку. Крім того, кузов концепт-кару пофарбований тепловідбиваючою фарбою, а всі стекла затоновані зеленим пластиком.
Завдяки такій конструкції кузову, Z.E. Concept зможе витрачати менше енергії на охолодження або обігрів салону й, відповідно, ощадливіше витрачати електроенергію. Для тих же цілей у кліматичної установці цього електрокару є особливий алгоритм роботи: гаряче або холодне повітря з дефлекторів охолоджує й обігріває не весь салон, а тільки руки, ноги й лице водія або пасажирів. Так що в них з'являється стійке відчуття, що в салоні тепло, а насправді усередині машини зберігається невисока температура — 15-17 градусів.
Більше того, для роботи кондиціонеру більшу частину часу використовуються не основні акумулятори автомобілю, а енергія, яку виробляють вбудовані в дах сонячні батареї, що збільшує запас ходу.
Заощаджувати електрику допомагають також світлодіодні ліхтарі, монохромні дисплеї бортової електроніки й сам електромотор, який хоча і має невелику потужність (95 кінських сил), але в нього значний обертовий момент в 226 ньютон на метр. А про рівень заряду батарей власник Z.E. Concept зможе довідатися навіть зовні автомобілю — за показниками спеціальних дисплеїв, вмонтованих у кузов авто.
Щоправда, ніяких технічних подробиць про свій електрокар — запас ходу, максимальну швидкість, час зарядки й так далі — французи поки не повідомляють. Конкуренти, знаєте, не сплять. До того ж, характеристики представленого прототипу в ході подальших доробок можуть багато разів помінятися, у кращу сторону, будемо сподіватися.
|