Автомобіль, що працює на п'ятьох видах палива
Автомобільна корпорація Volvo оголосила, що на щорічному конкурсі екологічно чистих автомобілів Michelin Challenge Bibendum, що пройде в Парижі з 8 по 12 червня 2006 р., буде представлена машина, здатна працювати на п'ятьох видах палива. Новинка одержала назву Volvo Multi-Fuel й являє собою абсолютно новий прототип автомобіля Volvo, оснащеного двигуном, що оптимізований для роботи на альтернативних видах палива. |
Турбирований двигун Multi-Fuel, за твердженнями розроблювачів, має потужність більше 200 к.с. і надає автомобілю завидну динаміку розгону. Найпоширеніші зі списку й доступні в продажі не тільки за рубежем, але й в Україні види палива - це звичайний бензин і метан. Інші види палива для вітчизняного автолюбителя, напевно, ще дуже довго залишаться дивовижними, тоді як для європейців вони доступні вже сьогодні. Так, біоетанол E85 (bioethanol E85) - суміш біоетанолу й бензину з минулого року можна купити на спеціалізованих заправних станціях у Німеччині. Це біологічне пальне являє собою суміш етанолу, одержуваного в результаті перегонки зерна, цукрового буряка й тирси, і супербензину в співвідношенні 85:15. E85 на 15-20% дешевше стандартного бензину в Німеччині. Літр суміші коштує 0,92 євро.
Однак проїхати на біоетанолі зможуть тільки власники автомобілів, адаптованих до споживання такого пального. Доробка звичайного двигуна коштує недешево - від 300 до 1000 євро залежно від марки машини. Але деякі автолюбителі йдуть на витрати не тільки заради наступної економії на паливі, але й тому, що потужність двигуна, що працює на біоетанолі E85, зростає приблизно на 20%. Зараз компанія Volvo уже серійно випускає версії своїх автомобілів, які крім бензину можуть працювати на біоетанолі E85. Такі мотори встановлюються на моделі V50 й S60 c 1,8- і 2,4-літровими моторами.
Нарешті, останнє паливо майбутнього, на якому може працювати прототип Volvo Multi-Fuel, на 90% складається з метану, на 10% з водню й називається гітан (hythane).
Виробники заявляють, що кількість шкідливих речовин, що міститься у вихлопі нового автомобіля, на якому би паливі він не працював, відповідає всім світовим екологічним нормам і навіть нормам Euro-5, що ще не вступили в силу. Керівництво шведського автомобільного концерну, що є частиною компанії Ford, впевнено, що використання чистого біопалива, що добувається шляхом переробки відходів, призведе до помітного зниження викиду в атмосферу вуглекислого газу. Це повинне внести вагомий вклад у вирішення проблеми парникового ефекту.
|