Мова в цьому випадку йде не про підвищення ефективності самого процесу електролізу - він і так може йти з дуже високим ККД (а енергію для нього можна одержувати від сонячних батарей і вітрових станцій, параметри яких також постійно поліпшуються), але про помітне зниження вартості самих електролізерів. Це дуже важливо, якщо таких апаратів будуть потрібні мільйони. Одержання водню розкладанням води - лише один зі шляхів вироблення палива для автомобілів майбутнього (поряд з перетворенням природного газу, наприклад), але в певних випадках він може бути вигідний. GE Global Research вважає, що комерційний варіант електролізеру, прототип якого був побудований днями, зможе виробляти водень за собівартістю приблизно $3 за кілограм, що зробить таке паливо цілком конкурентноздатним у порівнянні з бензином (правда, машини на паливних елементах ще дуже дорогі). Адже, наприклад, Honda FCX, заправляючись усього 3,75 кілограмами водню, проїжджає 426 кілометрів. Як й у звичайних електролізерах, в апарату GE вода змішується з електролітом (гідроокис калію) і прогоняється повз електроди. Головна відмінність пристрою від попередників - у матеріалах. Корпус, виконаний із пластмаси від GE марки Noryl, стійкій до лужного середовища. Пластмаса порівняно недорога й дуже технологічна при формуванні й зборці корпуса - це рішення знижує вартість апарата. Також автори новинки зуміли знизити також масу металу, застосованого в електродах (ще один з дорогих компонентів), виконавши їх з напилюванням каталізатора на основі нікелю, з дуже великою площею активної поверхні.
|